· 

Koolhydraatarm eten: niet minder maar anders eten

Een koolhydraatarm menu, dat is eten op een andere manier. Je hoeft dus helemaal geen hongergevoel te ervaren als je koolhydraatarm eet. En dat is fijn, want honger hebben is vervelend en leidt je af van werk en de dingen waar je dagelijks mee bezig bent. Het gaat erom dat je ánders eet, dat je voor andere producten kiest. Dat kan inderdaad eventjes zoeken zijn: ‘Wat moet ik dan veranderen? En wat vind ik lekker?’

 

Gelukkig zijn er met ingrediënten die in je nieuwe menu passen veel lekkere gerechtjes te maken, de hele dag door. Ik vind niets leuker dan jou dat te laten zien. En ben je eenmaal gewend aan je nieuwe voedingspatroon, dan wil je vast niet meer terug.

Brandstoffen: een andere verhouding

Anders eten ja, maar hoe? Je gaat je menu anders samenstellen, van ‘s ochtends tot ‘s avonds. Voorheen at je bijvoorbeeld vooral brood, soms koeken, rijst en pasta en daarnaast wat vettere of eiwitrijke producten. Juist dit ga je omdraaien. Je laat producten met zetmeel en suiker staan en gaat verder met voeding vol gezonde vetten, oliën en eiwitten, maar ook met onbewerkte voeding als groente, fruit en peulvruchten.

 

Je voeding is opgebouwd uit brandstoffen. Koolhydraten, eiwitten en vetten zijn de voornaamste. Als je je menu zou uittekenen, neemt elke brandstof een deeltje in. Bij koolhydraatarm eten pas je deze deeltjes aan. Het stukje koolhydraten wordt minimaal – goede koolhydraten in onbewerkte voeding als groente, peulvruchten en een beetje fruit - en de rest van je menu bestaat uit producten met gezonde vetten en eiwitten. Bij het samenstellen van menu’s ga ik uit van zo’n 20 tot 50 gram koolhydraten per dag.

Neem ’s avonds bijvoorbeeld een goed gevuld bord met courgetti, in plaats van spaghetti, lekker met zalm. Courgetti is courgette in sliertvorm en lijkt een beetje op pasta. Door de structuur lijkt het ook echt op je vertrouwde spaghetti of tagliatelle. Of maak in plaats van piepers zoete aardappel klaar. En geen gewone rijst maar bloemkoolrijst. Met een lekkere kerriesaus ben je helemaal klaar. 

Gelukkig hoef je het niet allemaal zelf uit te dokteren. In mijn weekmenu vind je recepten waarin de verhoudingen helemaal kloppen. Zo is het heel gemakkelijk om al vandaag met je koolhydraatarme menu te beginnen. Doe je mee?

online coaching bij de lekker in je vel club

De Lekker in je Vel Club is niet zomaar een club waar je koolhydraatarme recepten kunt downloaden. Het is echt veel meer dan dat. Je krijgt van mij als voedingsdeskundige en gewichtsconsulent tips en adviezen, het is heel erg laagdrempelig en ook een echte stok achter de deur, omdat je het niet alleen hoeft te doen. Iedere week volledig uitgeschreven weekmenu's, ervaringen van andere leden en een heleboel leerzame informatie.

Lekker in je Vel Club

  • Iedere week een nieuw koolhydraatarm weekmenu met nieuwe recepten.
  • Toegang tot de besloten veilige community waar je vragen kunt stellen, recepten kunt delen en kunt sparren met andere leden. 
  • Een lijst met voedingsmiddelen / boodschappenlijst.
  • Online coaching van mij als voedingsdeskundige en gewichtsconsulent via de community website en community app.

€ 7,50

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Renate Vos-Stienstra (donderdag, 19 september 2019 22:37)

    Hallo, even een vraagje, is dit eenmalig €7,50?
    Groetjes Renate Vos

  • #2

    Angela (donderdag, 19 september 2019 22:49)

    Hoi, Renate

    Het is € 7,50 per maand. En ook per maand opzegbaar.

    Groet,
    Angela