· 

Noten, zaden en pitten

Noten, zaden en pitten

Noten, zaden en pitten zijn niet alleen gezond, maar ook nog eens erg lekker.

Lekkere knapperige pompoenpitten of pijnboompitten voor over de salade. Of heerlijke chiazaadjes als toevoeging voor een smoothie of zuivel ontbijtje.

 

Noten zijn een natuurlijke bron van energie en zitten vol nuttige voedingstoffen, vezels en vitaminen. Noten bevatten het aminozuur arginine dat bijdraagt aan het verwijden van bloedvaten. Hierdoor dragen noten bij aan een verminderde kans op hoge bloeddruk en hartproblemen. Noten bevatten onverzadigde plantaardige vetten en helpen om cholesterolgehaltes te verlagen.

Niet alle noten bevatten exact dezelfde voedingswaarden. Daarom zijn notenmixen populair, omdat hierin alle noten en vitaminen gemixed worden.

 

Noten bevatten wel veel calorieën, dus overeet je niet. Kies voor de ongezouten, ongebrande noten.

 

  • Amandelen
  • Chiazaad
  • Hazelnoten
  • Hennepzaad
  • Lijnzaad
  • Maanzaad
  • Macademianoten
  • Notenpasta (100% noten)
  • Pecannoten
  • Pompoenzaad
  • Sesamzaad
  • Walnoten
  • Zonnebloempitten

Deze passen prima in een koolhydraatarme dieet of zoals ik het zelf liever noemen, een koolhydraatarme levensstijl.

probeer het een week en download hier het gratis koolhydraatarme weekmenu

Direct lid worden van de club? DAt kan natuurlijk ook!

Lekker in je Vel Club

  • Iedere week een nieuw koolhydraatarm weekmenu met nieuwe recepten.
  • Toegang tot de besloten veilige community waar je vragen kunt stellen, recepten kunt delen en kunt sparren met andere leden. 
  • Een lijst met voedingsmiddelen / boodschappenlijst.
  • Online coaching van mij als voedingsdeskundige en gewichtsconsulent via de community website en community app.

€ 7,50

Reactie schrijven

Commentaren: 0